När sötsuget tar över, då köper man hem smoothie!!

Ursäkta den dåliga uppdateringen. har inte riktigt kommit på knepet för att lyckas hinna med allt annat och att blogga. Ni som hinner uppdatera flera gånger om dagen, en applåd till er!

Jag har syndat. Faan att mina nyårslöften ska brytas redan första dagen. Igår såg jag och Maria på "Smekmånaden" med Ashton Kutcher och Brittany Murphy, ganska rolig faktiskt! :) men den andra "clueless" var inte alls bra, ska jag vara ärlig så somnade jag. Haha, så den var med andra ord inte värt att se. Men iallafall nu ska jag inte prata bort mina synder, vi bakade muffins, chokladmuffins skulle det vara, men vi hade ingen kakao så vi tänkte att o'boy det går säkert lika bra... Inte att rekommendera!! Muffinsen blev helt sega av sockret, så vi åt bara en, så det kanske inte var så farligt, men sen så åt jag en twix idag innan vi åkte till ishallen med skolan. Mindre bra. Men så kommer mamma med räddningen och köper hem Brämhults smoothie till mig. Supergoda och nyttiga, för de innehåller bara frukt! Sen så har jag också hittat ett recept på smoothie som verkar bra:

* 1 banan
* 1 dl naturell yoghurt
* 1 dl bär
 * 1 msk havregryn
* ½ dl juice
Mixa allt till en slät smoothie. Servera!

Vad gör ni för att "bota" erat sötsug?? Jag behöver hjälp att hålla mina löften.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Anna

det enda som brukar funka för mig, är att gå ut och gå en snabb runda eller springa en sväng! då brukar suget försvinna ett tag iaf=)

2008-01-12 @ 20:56:48
URL: http://anna88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0